تنظیم نظام جمع آوری اسناد و اطلاعات وقایع مالی برهان و انعکاس آن به ادارۀ حسابداری.
تنظیم کدینگ حساب های دفاتر کاغذی و الکترونیکی برهان و تنظیم، پیاده سازی و به کارگیری نرم افزارهای ثبت وقایع مالی و سایر نرم افزارهای مربوطه.
شناسایی، اندازه گیری، طبقه بندی و ثبت کلیۀ وقایع مالی برهان از جمله خرید، فروش، هزینه، درآمد، دریافت، پرداخت، تعهد، کسب دارایی و سرمایه گذاری.
تنظیم اسناد و مستندات مالی و بایگانی صحیح و حفاظت و نگهداری و ارائۀ آنها در مواقع ضروری.
تهیۀ به موقع صورت های مالی مطابق استانداردهای حسابداری و سایر مقررات ذیربط و اصلاح آنها مطابق نظر مدیریت.
تهیۀ به موقع سایر گزارش ها از وقایع مالی برهان مطابق نظر مدیریت.
ثبت دفاتر قانونی برهان و تنظیم و ارائۀ به موقع اظهارنامۀ مالیاتی و سایر گزارش های مالیاتی از جمله گزارش مالیات بر ارزش افزوده گزارش مالیات بر حقوق کارکنان و پرداخت به موقع مالیات های مذکور و تعامل با مقامات مالیاتی.
تعامل با حسابرس مستقل و بازرس قانونی برهان و تهیۀ و ارائۀ به موقع اسناد و گزارش های مورد درخواست آنها.
تهیه و ارائۀ به موقع فهرست بیمۀ کارکنان و سایر اسناد و گزارش های مربوطه مطابق مقررات و پرداخت به موقع حق بیمۀ آنها و تعامل با مقامات سازمان تامین اجتماعی در این زمینه.
پیشنهاد افتتاح حسابهای بانکی ضروری به نام برهان به مدیریت و انجام اقدامات لازم برای افتتاح حساب های بانکی تصویب شده.
صدور اوراق تجاری برهان در مواقع ضروری از جمله صدور چک، سفته و برات و اخذ امضاهای مجاز بر روی اسناد یادشده و تسلیم به موقع آنها به ذینفع.
دریافت و نگهداری از اسناد تجاری صادره به نام برهان و سایر اسناد برهان از جمله اسناد مالکیت و اوراق بهادار برهان به شکل امن.
انجام عملیات دریافت و پرداخت وجوه به صورت نقدی یا با صدور یا دریافت چک یا سایر وسایل و امکانات دریافت و پرداخت و ثبت آنها در دفاتر.
مدیریت وجوه نقد و تنظیم صورت پیشبینی جریان وجوه نقد در دوره های مورد نظر مدیریت.
تهیۀ فهرست اموال و پلاک کوبی و کنترل اموال برهان به منظور جلوگیری از سرقت، مفقود شدن یا سوءاستفاده.
پیگیری وصول به موقع مطالبات و پرداخت به موقع بدهیهای برهان.
تعامل با طرفهای حساب به منظور تنظیم صورت مغایرات حسابها و اقدام لازم و به موقع برای رفع مغایرات از جمله تنظیم و رفع مغایرات حساب بانک.
انجام اقدامات لازم به منظور تصفیۀ به موقع تنخواه گردانها نزد مدیران و کارکنان برهان.
ادارۀ منابع انسانی و آموزش
تشکیل پروندۀ فیزیکی و الکترونیکی هر یک از شاغلین در برهان و ضبط و ثبت اطلاعات و مدارک و گزارشهای مرتبط با هر یک در پروندۀ وی شامل توافق حفظ محرمانگی اطلاعات مطابق مقررات،
صدور احکام پرسنلی،
تنظیم شرح شغل کارکنان
تهیۀ گزارشهای مورد نیاز از شاغلین مطابق نظر مدیریت.
ثبت و کنترل حضور، ورود، خروج، مرخصی و ماموریت شاغلین و گزارش آن به ادارۀ حسابداری.
تنظیم قراردادهای کار با شاغلین و اخذ امضاهای مجاز و تمدید به موقع آنها مطابق نظر مدیریت و ضوابط برهان.
تنظیم سند پیشنهادی نیروی انسانی به منظور تصویب مدیریت، شامل تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برای سمت های مختلف و خصوصیات نیروی انسانی مورد نیاز از جمله مدارک دانشگاهی یا حرف های و سطح دانش، مهارتها و توانایی هایی که هر نیروی انسانی مورد نیاز باید داشته باشد.
شناسایی اشخاص صاحب صلاحیت به منظور تکمیل نیروی انسانی برهان و ارزیابی آنها و انعکاس نتایج ارزیابیها به مدیریت جهت تصمیم گیری.
ارزیابی عملکرد شاغلین برهان و اندازهگیری میزان انگیزه، کارآیی و اثربخشی آنها به صورت دورهای و انعکاس نتایج به مدیریت.
پیشنهاد سیاستهایی که برهان باید از آنها برای افزایش انگیزه، کارایی و اثربخشی شاغلین، پیروی کند و اقداماتی که در این زمینه باید انجام دهد و اجرای سیاستها و انجام اقدامات مذکور پس از تصویب.
تهیۀ برنامۀ آموزشی به منظور افزایش دانش، مهارتها و تواناییهای نیروی انسانی برهان برای انجام وظایف محوله و اجرای آن پس از تصویب.
انجام اقدامات پشتیبانی و رفاهی نیروی انسانی مطابق رویهها و سیاستهای مصوب.
انجام وظیفه به عنوان دبیر کمیتۀ انضباط کار.
انجام تعاملات ضروری با مقامات ادارات کار و امور اجتماعی.
طرح شکایات برهان از نیروی انسانی در مراجع ذیصلاح و دفاع از شکایاتی که ممکن است نیروی انسانی در مراجع مذکور علیه برهان مطرح کنند.
ادارۀ تدارکات
شناسایی نیازهای معمول برهان به لوازم و تجهیزات از جمله نوشت افزار، ملزومات مصرفی اداری، غذای پرسنلی، مواد شوینده و لوازم نظافت، و اقدام به موقع برای تهیۀ آنها.
انجام اقدامات لازم به منظور خرید و تهیۀ سایر ملزومات، اثاثیه، سخت افزارها و نرم افزارهای رایانه ای و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مختلف برهان پس از طی مراحل تصویب آنها به کمترین قیمت با حفظ کیفیت مورد نظر و در سریعترین زمان ممکن با رعایت ضوابط مربوطه.
تنظیم مدارک خرید و قراردادهای مربوطه مطابق ضوابط مصوب و تسلیم به موقع آنها به ادارۀ حسابداری به منظور بررسی و ثبت در حسابها.
شناسایی و گزارش اموال مازاد و بلااستفاده و پیشنهاد نحوۀ به کارگیری یا واگذاری آنها به مدیریت و واگذاری آنها مطابق نظر مدیریت.
ادارۀ امور حقوقی
تنظیم نمونه قراردادهای معمولی که برهان با طرف های خود منعقد میکند به قسمی که ضمن رعایت مقررات و عدالت و انصاف بین برهان و طرفهای قرارداد، منافع برهان به بهترین نحو حفظ شده و برهان در معرض کمترین ریسک ممکن قرار گیرد.
پاسخ به سوالات و استعلامات مدیریت و کارکنان در مورد مسائل حقوقی،
دفاع از برهان در خصوص پرونده های حقوقی و کیفری که علیه برهان یا علیه مدیران و کارکنان آن به واسطۀ اشتغال در برهان در مراجع قضایی، انضباطی یا انتظامی طرح شده است،
طرح دعوی به نفع برهان در مراجع ذیصلاح قضایی، انضباطی یا انتظامی به منظور احقاق حقوق برهان و دفاع از دعاوی طرح شده به نحو مطلوب.
ادارۀ برنامه ریزی وارزیابی عملکرد
تدوین و بازنگری دورهای اهداف، ماموریت ها، راهبردها، برنامه های بلندمدت، میانمدت و کوتاه مدت برهان و ارائۀ آنها به مدیریت جهت تصویب.
تهیۀ بودجۀ سالانۀ برهان و ارائۀ آن به مدیریت جهت تصویب.
ارزیابی دورهای عملکرد و مقایسۀ آن با برنامه ها و بودجۀ مصوب و تعیین انحرافات احتمالی و ارائۀ پیشنهاد به منظور تصحیح انحرافات.
تهیۀ برنامۀ تداوم فعالیت در شرایط بحرانی (Business Continuity Plan) که در آن نحوۀ عملکرد و بازیابی برهان در شرایط بروز حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، زلزله، اعتصابات سراسری، شورش، جنگ و آتشسوزی، به منظور تداوم فعالیت ها در این شرایط، پیشبینی شده باشد.
تهیۀ گزارش های دورهای از عملکرد برهان و واحدهای مختلف آن از جمله گزارش عملکرد سالانه که به مجمع عمومی عادی ارائه میشود.