1403/03/01
تغییر دور نمای رتبه اعتباری شرکت سازه پویش از "پایدار" به " کاهشی"

تغییر دور نمای رتبه اعتباری شرکت سازه پویش از "پایدار" به " کاهشی"

   بیانیـۀ مطبـوعاتی 


تغییر دور نمای رتبه اعتباری شرکت سازه پویش از "پایدار" به " کاهشی"

تاریخ انتشار: 01 خرداد ماه 1403

موضوع رتبه‌بندی: شرکت سازه پویش(سهامی عام)


  • در پی انتشار خبر در رسانه‌های معتبر کشور در تاریخ 17 اسفند ماه 1402 به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه مبنی بر قطعی و لازم الاجرا شدن حکم آقای عباس ایروانی (در مقام مدیر «گروه قطعات خودرو عظام»، با اتهام «اخلال در نظام اقتصادی کشور»، «تشکیل باند قاچاق قطعات خودرو» و «پرداخت رشوه به کارمندان گمرک» توسط شعبه 4 دادگاه ویژه جرائم مفاسد اقتصادی)، رتبه اعتباری شرکت سازه پویش (سهامی عام) مورد پایش قرار گرفت.
  • در جلسه کمیته رتبه بندی برهان مورخ 29 اردیبهشت ماه 1403، ابعاد این خبر بر رتبه اعتباری اعلامی بررسی شد.  با توجه به این مهم که در صورت اجرای این حکم، سهام مدیریتی  این شرکت، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی عظام (سهامی عام) بابت بدهی گروه عظام به بانک صادرات، به این بانک منتقل خواهد شد؛ لذا اجرای این حکم منجر به تغییر مدیریت شرکت سازه پویش می‌گردد که بر راهبردها و عملکرد و در نتیجه رتبه اعتباری آن موثر خواهد بود.
  • کمیته با در نظر گرفتن اینکه بانک صادرات به عنوان یک بانک، برای اداره یک مجموعه تخصصی قطعه‌سازی سازماندهی نشده است و از طرفی تسلط مدیران جدید (به فرض اجرای حکم و تغییر سهامدار عمده) بر عملیات شرکت نیاز به زمان دارد، تصمیم به تغییر دورنمای رتبه اعتباری شرکت از "پایدار"  به "کاهشی" گرفت.
آخرین اخبار برهانمشاهده همه