1403/03/26
رتبه‌بندی آسان پرداخت پرشین: افزایش رتبه و انتشار اوراق

تعیین رتبه آسان پرداخت پرشین "آپ"، به همراه اوراق مرابحه این بانی، توسط برهان

بیانیه مطبوعاتی

تهران، 20 اردیبهشت ماه 1403: شرکت آسان پرداخت پرشین "آپ" (سهامی عام)، به همراه اوراق مرابحه این بانی، توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان، تعیین رتبه شد.  

شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان (سهامی خاص)، رتبه اعتباری شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام) و اوراق مرابحه این شرکت را مطابق موافقت اصولی دریافت شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، تعیین نمود.

اعطای این رتبه، بر اساس شیوه‌نامۀ رتبه‌بندی اعتباری شرکتها (ویرایش صفر) انجام شده که متن کامل آن در نشانی www.bcr.ir ، بخش قوانین، مقررات و ضوابط شیوه‌نامه‌های رتبه‌بندی قابل دسترس است.

رتبه‌بندی اعتباری شرکت و اوراق آسان پرداخت پرشین(سهامی عام)، بر اساس وضعیت کسب‌وکار، وضعیت مالی شرکت و همچنین ریسک رشته‌ی صنعتی که شرکت در آن فعالیت می‌نماید، انجام می‌شود. برهان ریسک اعتباری را به دو بازه کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌نماید که در آن وضعیت آتی، تا آنجا که قابل شناسایی و پیش‌بینی است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بالاترین رتبه اعتباری بلندمدت AAA و پایین‌ترین آن D یا نکول است. همچنین در طیف رتبه‌بندی اعتباری، رتبه‌های -BBB و بالاتر طبقه‌بندی می‌شوند.

«سطح سرمایه‌گذاری» در اختصاص رتبه اعتباری آسان پرداخت پرشین (سهامی عام)، با در نظر گرفتن داده‌های تاریخی حداقل ۵ سال گذشته شرکت و صنعت و پیش بینی عملکرد آتی و تاثیر تامین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار، انجام گرفته است. بر این اساس رتبه اعتباری شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام) و اوراق مرابحه این بانی، در بلندمدت -A و در کوتاه‌مدت A2 تعیین شده است. همچنین دورنمای رتبه پایدار پیش‌بینی شده است.

لازم به توضیح است، رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها، تضمینی برای عملکرد آتی و توصیه‌ای به خرید، نگهداری یا واگذاری سهام شرکت‌های مذکور محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار برهانمشاهده همه