1401-03-24

براساس گزارش بانک جهانی: ریسک رکود تورمی با کاهش شدید رشد اقتصادی افزایش می یابد.

بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی از چشم انداز اقتصاد جهانی، تهاجم روسیه به اوکراین که بر خسارات ناشی از همه ­گیری کووید-19 افزوده است، کاهش رشد اقتصاد جهانی را تشدید نموده که در حال ورود به دوره­ ای طولانی از رشد ضعیف و افزایش تورم است. این امر خطر رکود تورمی را افزایش می‌دهد و پیامدهایی آسیب ­زننده برای اقتصادهای با درآمد متوسط و پایین دارد.

براساس این پیش بینی، رشد اقتصاد جهانی از 5.7 درصد در سال 2021 به 2.9 درصد در سال 2022 کاهش می یابد که به طور قابل توجهی کمتر از پیش­بینی 4.1 درصدی ماه ژانویه است. انتظار می‌رود سرعت رشد اقتصادی در سال‌های 2023-2022 در همین محدوده باشد، زیرا جنگ در اوکراین فعالیت، سرمایه‌گذاری و تجارت را در کوتاه‌مدت مختل می‌کند، تقاضای تعلیق ­شده را کاهش داده و سیاست‌های انبساطی مالی و پولی را کنار می­ گذارد. در نتیجه آسیب­های ناشی از همه ­گیری و جنگ، سطح درآمد سرانه در اقتصادهای در حال توسعه در سال جاری نزدیک به 5 درصد کمتر از میزان پیش از همه گیری خواهد بود.

جهت مطالعه ادامه این گزارش بانک جهانی که واحد مطالعات کلان شرکت رتبه بندی اعتباری برهان، آن را ترجمه و منتشرکرده است به لینک زیر مراجعه فرمایید.

لینک مقاله: مقاله ترجمه شده بصورت کامل

لینک منبع: بانک جهانی - ریسک رکود تورمی


شرکت رتبه بندی اعتباری برهان به عنوان اولین مؤسسه رتبه بندی در ابران ، مجوز فعالیت خود در زمینه های رتبه بندی اعتباری شرکت ها ، رتبه بندی اعتباری اوراق بهادار (صکوک) و ....... را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است . همچنین شرکت رتبه بندی اعتباری برهان مجاز است در زمینه اعتبارسنجی (Credit Scoring) و هرگونه عملیات درجه بندی یا رتبه بندی دیگر نیز فعالیت نماید .

آخرین مطالب پژوهشیمشاهده همه